Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Se deschide Colegiul Nautic Român, prima instituție privată din sistemul de educație maritimă

Astăzi a avut loc inaugurarea Colegiului Nautic Român, prima instituție privată din sistemul de educație maritimă din țară, care va pregăti ofițeri de marină la standarde occidentale. Elementul de noutate promovat de Colegiul Nautic Român este introducerea unui sistem de formare profesională care prevede reducerea la jumătate a duratei studiilor teoretice (20 de luni), comparativ cu oferta actuală de școlarizare în domeniu a instituțiilor de stat similare (4 ani), având ca finalitate brevetul internațional de ofițer maritim.

Acest sistem de educaţie este bazat pe forma vocațională de pregătire și presupune dezvoltarea profesională prin programe a căror structură cuprinde doar acele discipline care au impact asupra competențelor profesionale de ofițer de marină și prin accentuarea laturii practice a pregătirii. Sistemul este reglementat de Convenția internațională STCW* (Standards of Training, Certification and Watchkeeping), aplicată peste tot în lume încă din 1978.

Potrivit reprezentanților Colegiului, investiția iniţială pentru deschiderea Colegiului Nautic Român depăşeşte valoarea de 1 milion de euro și cuprinde amenajarea și dotarea sălilor de curs, precum și achiziția de echipamente și simulatoare de navigație de ultimă generație – unice în România. Noua instituție, situată pe malul lacului Mogoșoaia, se întinde pe o suprafață de 1000 mp și dispune de săli de seminar cu capacitate de 50 de locuri, sală de lucru pe hartă cu capacitate de 25 de locuri, sală dotată cu 25 de calculatoare, aulă cu capacitate de 150 de locuri și bibliotecă cu spațiu de lectură. În perioada imediat următoare, instituţia va dezvolta acest proiect prin iniţierea unor noi departamente de studiu şi a unor parteneriate internaţionale care vor atrage noi investiţii de proporţii.

”În climatul aspru al crizei financiare, adâncită la noi în țară de dificultăți economice majore, tinerii își aleg tot mai greu drumul în viață. Mai mult, o mare parte a acestora, chiar dacă au făcut pe moment o alegere, ulterior trăiesc dintr-un salariu jignitor sau profesează în domenii conjuncturale, care nu au nicio legătură cu diploma pe care o dețin. Având în vedere acest context, dar și din pasiune pentru mare şi navigaţie, am decis să venim în întâmpinarea tinerilor absovenți de liceu și a personalului navigant nebrevetat, băieți şi fete, cu o nouă formă de dezvoltare profesională. Aceasta este axată pe programe vocaționale care să ofere șansa unică de a deveni ofițeri maritimi într-o perioadă scurtă de timp, cu şanse reale de a profesa la bordul unei nave cu pavilion român sau străin și de a câștiga salarii decente în condiții decente de muncă. Este demn de reținut că la primul său voiaj, un ofițer maritim este plătit cu un salariu cuprins între 1500 și 2000 de euro pe lună”, a declarat Stelian Cojocaru, Preşedinte şi Director General al Colegiului Nautic Român.

Colegiul Nautic Român este un furnizor autorizat de educație în domeniul maritim, maritim-portuar și fluvial, având o structură modernă și flexibilă, ajustată pe modelul instituțiilor similare

din Marea Britanie și Olanda. Colegiul este organizat pe două departamente, Punte și Electromecanică, în cadrul cărora se vor derula 9 programe de formare profesională la finalul cărora absolvenții vor fi în măsură să susțină, în fața Autorității Navale Române, examenul de obținere a licenței internaționale de navigație. Programele din cadrul Departamentului Punte (ofițeri de punte maritimi, respectiv marinari) sunt active din septembrie 2010, în timp ce programele din cadrul departamentului Electromecanică (ofițeri mecanici, ofițeri electricieni, mecanici și electricieni) vor fi active începând cu ianuarie 2011.

Structura programelor de studiu include 5 module teoretice a câte 14 săptămâni (cursuri de zi, frecvență obligatorie) și 2 voiaje internaționale de practică a câte 6 luni fiecare, asigurate pe baza unui protocol de colaborare încheiat de Colegiu cu armatori, proprietari, agenți etc. Pentru a susține pregătirea practică a cursanților, Colegiul dispune de 2 simulatoare care permit crearea condițiilor reale de navigaţie și a ambientului video şi sonor necesare aplicării procedurilor de urgență la bord, a celor de răspuns la un apel de urgență pe mare și pe fluviu, precum și pentru executarea tuturor tipurilor de manevră cu 10 tipuri de nave maritime și fluvio-maritime, în 5 zone geografice distincte (Marea Neagră, Strâmtoarea Gibraltar, canalul Englez, etc.).

Pregătirea profesională va fi asigurată de 15 cadre didactice cu experiență în învățământul universitar de marină din Constanța, autori de manuale fundamentale din domeniul maritim, șefi de catedră de specialitate, creatori de școală și personalități recunoscute ale Marinei Române. Aceștia vin să susțină programele vocaționale de formare a ofițerilor maritimi și nu numai, într-un termen restrâns, prin eliminarea competențelor inginerești din programul de pregătire al ofiţerului de marină comercială și prin accentuarea laturii practice a pregătirii.

„Programele de studiu de 4 ani oferite de instituțiile românești de stat nu separă competențele inginerești de cele marinărești, de aceea absolvenții acestora – cu diplome de ingineri – se angajează tot mai greu la bordul navelor de transport naval. Oricum, aceștia nu pot naviga cu diploma de inginer, fiind supuşi examinării competențelor prevăzute de convenția STCW de către Autoritatea Navală Română, după absolvire. Diploma de inginer devine, în acest fel, inutilă pentru cei care vor să navigheze. Sistemul de formare profesională adoptat de Colegiul Nautic Român se adresează celor care vor să navigheze și să obțină primul salariu într-un timp mult mai scurt, fiind utilizat deja în țări cu tradiție în domeniul maritim, precum Marea Britanie, Olanda, Germania, Italia. Pentru a oferi o și mai mare deschidere internațională absolvenților noștri, în viitorul apropiat vom încheia parteneriate cu instituții similare din Olanda și Marea Britanie, urmând ca schimburile de experiență să fie extinse și la alte colegii străine”, a adăugat Stelian Cojocaru.

Taxa de studii pentru programul Ofițer de punte maritim este de 3000 euro (600 euro/modul x 5 module). Colegiul Nautic Român are în derulare un contract de colaborare cu o instituție bancară în vederea obținerii de credite pentru studenți, rambursabile în 6 ani, cu o perioadă de grație de 24 de luni. Taxa include: instruirea, utilizarea bazei materiale și a simulatoarelor, cursurile și manualele, hărți, documente nautice, echipamente și instrumente, precum și asistență pentru efectuarea practicii și pregătirea judicioasă a examenului de obținere a brevetului.

Într-o primă fază, noul Colegiu vizează absolvenţii de liceu cu precădere din zona Capitalei, unde există cea mai mare pondere a acestora, precum şi persoane care îşi doresc reconversia profesională rapidă și eficientă. Reprezentanții Colegiului Nautic Român se așteaptă ca instituția să devină în scurt timp cel mai important pol academic naval din țară, oferind o alternativă la programele de studiu maritim care există în acest moment doar în județul Constanța.

Convenția STCW* reglementează la nivel internațional standardele minime de formare și certificare a personalului navigant maritim, permițând dezvoltarea de programe vocaționale de formare profesională, mai focalizate și mai eficiente, a personalului care ocupă funcții de ofițer cu responsabilitatea cartului de navigație (ofițeri de punte, ofițeri mecanici și ofițeri electricieni), cu durata studiilor mult mai mică decât cea universitară.

Anunțuri

Din categoria:Business, , , , , , ,

14 Responses

  1. sorin spune:

    poate sa imi spuna cnv daca au site ceva in care pot sa vad conditii admitere si data in care sa ma pot inscrie

  2. Elena Kruijff, Suedia spune:

    Sincere FELICITARI si urari de SUCCES, D-lui Presedinte si Director General STELIAN COJOCARU si colaboratorilor cu ocazia inaugurarii Colegiului Nautic Roman. Suntem fericiti pentru reusita ta, suntem alaturi de voi in aceasta zi memorabila, Elena, Miron, Adrian si Gina

  3. vali spune:

    Sincere felicitari si mult succes…dar nu loviti in institutia ce v-a format. In experienta de ofiter de marina militara nu ati avut niciodata nevoie de competentele ingineresti deprinse in ANMB?

    • stelian spune:

      Multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase. Este extraordinar sa vazi ca nu doar vestile rele se propaga cu viteza luminii, ci si cele bune. Multumesc Suedia!
      La fel de mult ne ajuta si observatiile critice. Cea de mai sus, legata de ANMB este corecta si ii multumesc lui Vali. Stelian Cojocaru si colaboratorii sai, majoritatea covarsitoare venind chiar din ANMB, nu inventeaza nimic. Sistemul vocational are in Europa o vechime egala cu conventia STCW, adica 32 de ani (din 1978). Anglia, Olanda, Germania, il aplica de atunci. O alta solutie pentru a implementa in tara noastra un astfel de sistem nu a existat. Ce a impiedicat Academia Navala si Universitatea Maritima sa dezvolte astfel de programe vocationale? Pai, cred ca intai trebuie sa ne raspunda cineva la aceasta intrebare.
      Eu am absolvit Institutul de Marina in 1985, nu sunt inginer. Cu toate acestea, va spun cu mana pe inima, competentele de inginer nu au ce cauta la nava. Aceasta-mi este perceptia si am codul STCW de partea mea. Inginerii proiecteaza, modeleaza, optimizeaza, construiesc, repara. La navele moderne, din pacate, aceste competente (ingineresti) sunt redundante pentru ofiterii din cartul de punte sau masina. Nu deranjeaza sa le ai, dar nu sunt neaparat necesare. Ideea noatra centrala este ca si tinerii romani (nu doar cei din vest) sa aiba o alternativa la studiile universitare ingineresti de marina. Oricum, va multumesc pentru frumoasele cuvinte si va asigur ca nu dorim sa lovim in nimeni, poate doar sa ii trezim un pic la realitate. Cu stima, Stelian C.

  4. Cristian spune:

    Ma bucur sa aud asemenea vesti bune legate de pregatirea ofiterilor maritimi.Era timpul sa intram si noi in randul tarilor cu traditie in domeniul maritim si sa avem posibilitatea formarii de ofiteri pregatiti intr-un timp scurt si eficient prin adoptarea unei programe specializate pe domeniul respectiv.Deja obosisem sa vad chiefi polonezi (de exemplu) de aceeasi varsta cu ofiteri 3 romani,asa ca acum vom avea si noi ofiteri superiori cu media de varsta mai scazuta.Daca totusi s-ar putea face ceva si pt reducerea celor 24 de luni la numai 12 de experienta pentru a ne putea inscrie la examenul de chief mate (asa cum este in..Polonia) ar fi inca un pas inainte.
    Mult succes !

  5. dan spune:

    Stie cineva cand se acest colegiu se va autoriza la Autorinatea Navala Romana , pentru ca tocmai am sunat la ANR si nu sunt autorizati deci nu vom putea sustine examenul pentru brevet ofiter.

  6. dm spune:

    funny , am scris mai devreme ca nu sunt autorizati de catre Autoritatea Navala Romana si miraculos acel post nu mai exista, acest colegiu nu este acreditat si nici nu are autorizatie de la Autoritatea Navala Romana , puteti verifica pe site-ul anr au numere de contact

  7. Buta Hannie spune:

    chestia e ca in cei doi ani pana la finalizarea primei generatii ei pot sa primeasca autorizatie de la ANR…desi nu toata lumea isi permite sa creda asta…daca ne gandim ca sunt doar 3000 de euro :d

  8. Bogdan spune:

    Colegiul Nautic Roman ARE AUTORIZATIE ANR ! nu mai ascultati toti ofticosii de pe internet! are autorizatie si este o institutie de invatamant foarte serioasa si corecta! credeti ce vreti, faptele se pot verifica! o zi placuta

  9. AntaresOne spune:

    1. Consider ca o institutie in concurenta cu UMC sau Academia de Marina nu este rau venita daca in schimbul taxelor solicitate este ACREDITATA. Din moment ce exista cateva mii de doritori pentru scolarizare si obtinerea brevetelor de ofiteri punte/ masina si daca acestia au posibilitati de plata de ce sa nu se vina in sprijinul cererii, in spiritul economiei de piata. Sa stea linistiti, marea si noi astia mai vechi o sa-i sortam corespunzator pe absolventii care nu corespund (cand o sa nimereasca cu alte natii de ofiteri superiori pentru care nu conteaza cine-i taticu’, ce face si de unde de a avut sa-i dea cei 3000 euro pentru cursuri. La care se adauga taxe pentru acte, legalizari, certificare, spaga). Restul – cei care au dat din colt in colt pentru bani sau au apelat la credite bancare daca vor reusi sa se ambarce imediat dupa obtinerea brevetului doar cred nu sunt nebuni sa nu-si vada de treaba si sa nu profite astfel de reusita lor.
    2. Taxa pare un pic cam mare, intelegand ca in 2009 in Marea Britanie se organizau cursuri plus examinarea pentru brevetul de Chief Mate in aproximativ 3500 lire (rog a se tine cont de cheltuielile de deplasare, aceasta informatie nu este 100% verificata, poate fi inexacta). Oricum vorbim de acte de United Kingdom, chiar daca, sa zicem, nu ar fi recunoscute de ANR au o valoare mai mare in UE decat orice hartie stampilata, laminata, eliberata de Colegiul Nautic Roman.
    3. Problema de practica e una importanta: ok, faci pregatirea teoretica intr-un colegiu ultra modern dar trebuie sa se tina cont ca anual numai din Romania UMC-ul si Academia scot cateva sute de „cadeti”. Nu vorbesc despre „Facultatiile” si „Specializarile” auxiliare, ci de cei care vor sa se prezinte la examen ANR pentru brevet de Ofiter Maritim Punte/ Masina. Nu uitati si de Polonia, Bulgaria, Ucraina. Fara a socoti alte tari precum China, India, Filipine. De unde dreq atatea nave ca sa faca toti acestia practica? Pentru ca fara practica reala pe mare cum or sa se descurce 80 – 90% din absolventi? Ok, sa zicem prin absurd ca 10 sau 20% au trebusoara asigurata dupa, dar restul care au platit cei 3000 euro? Unii poate or sa-i imprumute si ceasul plus dobanzile ticaie si momentul returnarii se apropie. Ce dreq, in Romania imprumuti 3000 si returnezi in 6 ani cel putin dublu! 4. Ca un fapt divers, in 8 ani de cand am terminat, din care navigand peste 7 ca Ofiter Maritim Punte credeti-ma ca am vazut peste 10 cadeti plus inca 20-30 marinari proaspeti absolventi care se ambarcasera pentru practica, ca sa se poata duce la examen de brevet. Cel putin jumatate din TOTI acestia erau romani. Pot spune cu mana pe inima ca numai 3-4 din acestia, la sfarsitul contractului (unii nu erau la primul contract pe mare), s-ar fi putut descurca binisor daca urmatorul pas ar fi fost o functie de Ofiter Punte III. Adica clar sub 20% din cei cu care am lucrat. Restul – daca as fi fost Comandant si ar apare pe nava mea ar capata o avionare destul de rapida si fara sa fie „vanati”. Pur si simplu sunt foarte slab pregatiti, indolenti si puturosi. Sa nu mai vorbim de surprize neplacute de genul ca unii inca nu se descurca in engleza sau la un calculator.
    5. Pentru cei ce se intreava de ce ar preda unii profesori de la alte institutii similare: pentru bani. Banuiesc ca remuneratiile pentru cursuri sunt tentante. Este de dorit ca persoanele responsabile care-i angajaza sa stie sa-i sorteze cum trebuie pe spagari.
    6. In final dedic urmatoarele pentru cei care posteaza ceva de genul: „In experienta de ofiter de marina militara…”, expresie regasita in cateva locuri pe la Comentarii, cu rugamintea sa citeasca atent ce am de spus pana la capat, cu rabdare si calm. Doar daca se vor regasi cred ca au motive sa se enerveze. Am inteles ca vorbim despre Colegiul Nautic Român, prima instituție privată din sistemul de educație maritimă din țară, care va pregăti ofițeri de marină la standarde occidentale” si ca discutam despre OFITERI DIN MARINA COMERCIALA si nu de cea militara. Asa ca pentru BERBECII care nu stiu diferenta dintre marina comerciala si cea militara (adica, „pretene” cand tu invatai cum sa tragi cu tunu’ si sa executi ce te punea maistru’ militar cutarica care probabil ca era si putin afumat cam tot timpul si care primea ceva vinisor sau un peste ca sa te lase in weekend in permisie sa vezi si tu cum mai arata o gagica) noi ceilalti incercam sa ne dumirim cum e cu marfa, incarcarea, stabilitatea, GM, perioada de ruliu, manifeste, segregare de marfuri periculoase, asa ca nu stiu ce dreq itzi dai cu parerea si ce cauti pe mare ca Ofiter de Marina Comerciala, doar „trecut din oficiu” in randul nostru, dupa ce ai absolvit partea militara si ai activat ani buni in uniforma. In mod normal, in orice tara civilizata ar fi trebuit sa te recalifici, nu este important daca o faci la curs de zi sau FF, daca dureaza 14 saptamani sau 4 ani, ci studiind si obtinand cateva cunostiinte si putina experienta si legat de ce nu ai avut tangenta (operatiuni de incarcare-descarcare, balastare, documente portuare, GMDSS, harti si publicatii, etc.). Ca altfel apari dreq pe la nave si sunt nevoiti ceilalti sa te tina in brate ca sa nu ne faci natia de cacao, iar dupa ce taras-taras duci 1-2 contracte la fianl din mila altora sau cu bulan cat caru’ incepi sa-ti dai aere si vrei sa-i F..I pe cei de sub tine, uitand ca nu mai esti pe la militarice!

  10. Liviu spune:

    Ofiteri maritimi la Mogosoaia … sa fim seriosi! Marinaria nu se face in simulatore,
    … unde mai pui ca la Constanta se face acelas colegiu cu mult mai putini bani.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: