Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Cine beneficiază de Prima Casă 3 și ce se poate cumpăra?

Programul Prima Casă 3 este primit cu scepticism în rândul celor care activeaza în domeniul imobiliar. Neîncrederea lor, manifestata inca de la lansarea primei variante a programului, este argumentată de data aceasta, si cu eșecul edițiilor anterioare din care nimeni nu pare să fi tras învățăminte.

Programul Prima Casă 3 se traduce printr-o listă destul de lungă de modificări, dar niciuna făcută în punctele esențiale, considerã jucatorii de pe piata imobiliara.

Există noi obligații pentru clienți în relația cu banca, dar și câteva înlesniri: cei care vor să construiască prin asociere pot face asta mai ușor iar băncile sunt deschise la renegocierea contractelor în anumiți termeni. Plafonul – partea cea mai importantă a acestui program, este însă descurajator pentru toată lumea: de 5 ori mai mic față de cel care exista în 2009. În aceste condiţii, cine beneficiază de Prima casă 3 si ce poate cumpăra?

Un program nou, aceiași termeni financiari

În momentul în care programul Prima Casă 2 s-a încheiat, toată lumea spera într-o etapă nouă ceva mai generoasă. Viziunea generală era ca băncile să împartă riscurile cu statul și să se ajungă la un buget maxim de 100.000 euro. În această viziune, programul ar fi funcționat optim, căci statul ar fi încurajat achizițiile de apartamente noi. Cererea în creștere din acest segment ar fi dus la o creștere a construcțiilor și, implicit, la o creștere a sectorului de materiale de construcții. “Cu alte cuvinte, un asemenea plan ar fi făcut ceea ce programul Prima Casă trebuia să facă de la bun început: să relanseze economia. Dar acum, în condițiile în care clienții sunt puși să gireze cu toate conturile, se demonstrează că statul nu mai are sprijinul băncilor. Românii oricum suferă de neîncredere în ziua de mâine, nu era cazul să alimentăm acest comportament. Drept pentru care va fi din ce în ce mai greu să convingi oamenii de avantajele unei investiții pe termen lung, cum este cazul locuințelor,” declară Nimrod Zvik, director marketing Be Igloo.

O altă problemă pe care o implică un plafon scăzut la Prima Casă este aceea că influențează și deciziile de cumpărare în rândul celorlalți clienți, care nu participă la program. “La ediția trecută, cei 60.000 euro prevăzuți de stat pentru Prima Casă au fost luați drept referință de mai mult de jumătate dintre clienții care își căutau o locuință. Iar acest lucru a făcut prețurile apartamentelor vechi sa scada si vanzarea de apartamente noi peste 60.000 € sa se blocheze din nou”, spune Andrei Rusu, director Vission House.

Intenții bune, aplicare defectuoasă

Prima Casa a fost un proiect gândit pentru ajutorarea tinerilor, dar în momentul în care a fost pus pe hârtie, lucrurile s-au schimbat. “Pe măsură ce parcurgi acest program, te încurci în toate hățișurile birocratice. Tinerilor, cărora le-a fost destinat programul tocmai pentru a avea facilități financiare, le sunt impuse taxe peste taxe. În condițiile în care statul cere atâtea garanții, e deja prea complicat sa te încadrezi într-o astfel de inițiativă. Dispare însuși scopul programului Prima Casă. Oamenilor le este frică să ia un credit, indiferent dacă este vorba despre Prima Casă sau nu. Astfel, Prima Casă 3 are nevoie de o schimbare a politicii de taxare a noilor proprietăți și de o strategie de încurajare a investiției.”, spune Hai Solomon, dezvoltator Obor Towers.

În 2010, prin Prima casă 2 s-au încheiat 22.000 contracte, multe dintre ele pentru apartamente vechi. Cu toate acestea, atat clientii cat si vanzatorii de apartamente noi asteapta demarararea programului si privesc cu optimism toate initiativele guvernamentale.

Cred că programul Prima Casă se caracterizează printr-un exclusivism dus la extrem, iar dezvoltatorii nu se bazează din start pe acest program pentru creșterea vânzărilor, căci locuințele lor ies aproape întotdeauna din plafon. Și asta nu pentru că sunt scumpe, ci pentru că suma este valabila pentru apartamente cu doua camere in cartiere.Cu toate astea, programul ajuta; chiar in acest moment avem clienti care si-au ales apartamentele si care asteapta startul programului pentru a semna contractele. ”, declară Nimrod Zvik, director marketing Be Igloo.

Anunțuri

Din categoria:Imobiliare, , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: