Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Vanzarile de carne de pui au Agricola Bacau au crescut cu 21% in 2010

În anul 2010, Agricola Internaţional SA Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 279,258 mil. lei, aproximativ egală cu cifra de afaceri înregistrată în 2009 fără a lua în calcul subvenţiile din acel an, respectiv 279,235 mil lei (305,197 mil lei în 2009 cu tot cu subvenţii).

Compania a comparat cifra de afaceri Agricola Internaţional SA în evoluţie eliminând subvenţia pe produs şi pe creditul agricol din valoarea înregistrată în anul 2009 tocmai pentru relevanţa comparaţiei. De asemenea, precizăm că cifra de afaceri Agricola Internaţional este formată din cifra de afaceri rezultată ca urmare a vânzărilor de carne de pui, precum şi din cifrele realizate de celelalte departamente ale firmei (Fabrica de Nutreţuri Combinate, Avicola, Operator Logistic ş.a.) care, în 2010, au înregistrat vânzări mai mici de produse către terţi (furaje, pui vii etc.).

La nivelul Grupului Agricola Bacău, organizat pe unităţi de business, firmele din grup unde se obţin categoriile de produse din portofoliul Agricola Bacău înregistrează în 2010 vânzări în creştere faţă de anul precedent:

Companie

Linie de business

(Categorie produs)

Cifră afaceri
% 2010/ 2009
AGRICOLA INTERNATIONAL *doar Carne pasăre + 21,0%
AVICOLA LUMINA S.A. Ouă consum – 15,0%
SALBAC S.A. Mezeluri + 30,0%
EUROPROD S.A. Semipreparate + 7,0%
TOTAL GRUP (restrâns) AGRICOLA BACĂU ** + 16,4%

* Agricola Internaţional include departamentele FNC, Avicola, Abator, Vânzări, Operator Logistic;

** Grupul de Firme Agricola include şi alte companii cu activităţi adiacente.

Creşterea veniturilor cu 21% înregistrate exclusiv din comercializarea cărnii de pui este rezultatul direct al creşterii cantitative a vânzărilor de carne de pui în 2010 faţă de anul anterior cu 28% – un record cantitativ înregistrat de Agricola Bacău. Deoarece cantitatea de carne de pui vândută a fost de 26.164 tone anul trecut (faţă de 20.428 tone în 2009), au scăzut în compensaţie vânzările de furaje către terţi, respectiv de pui vii, ouă incubate ş.a.

“Anul trecut am crescut mai mulţi pui şi am comercializat o cantitate record de carne de pasăre, motiv pentru care a trebuit să diminuăm vânzările de furaje şi de pui vii către terţi şi am prestat mai puţine servicii logistice în extern. Anul trecut Agricola Internaţional nu a mai prestat servicii de vânzare pentru categoriile de produse obţinute în celelalte firme ale Grupului (care dispun după reorganizarea pe linii de business de forţe proprii de vânzare), acest lucru reflectându-se de asemenea în cifra de afaceri a companiei. În 2010, Agricola Internaţional şi-a propus creşterea cifrei de afaceri din creşterea volumelor de carne de pasăre comercializate, deci din dezvoltarea activităţii nostre de bază, în care am investit sume considerabile de-a lungul anilor. Am crescut volumul vânzărilor cu 28% şi valoarea acestora cu 21%. Aceste rezultate remarcabile obţinute de echipa Liniei de Business Carne Pasăre din Agricola Bacău nu au fost suficiente pentru creşterea întregului business din mai multe motive independente de voinţa companiei. Primul dintre acestea a fost retragerea subvenţiei la începutul anului 2010, care a impactat business-ul cu -16,5% (subvenţia pe produs eliminată), la care se adaugă un -4,6% impact al creşterii preţurilor cerealelor, precum şi un impact de -11,8% ce reprezintă scăderea preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre în 2010 faţă de 2009. Paradoxal, deşi în FMCG în anul 2010 au avut loc majorări de preţuri, carnea de pui este unul dintre puţinele produse care a înregistrat DEFLAŢIE. Totalul impactului negativ în industria noastră anul trecut atinge – 32,9%! Aceasta a fost provocarea căreia a trebuit să-i facem faţă anul trecut şi, deşi rezervaţi, credem că în 2011 rezultatele eforturilor noastre se vor vedea mai bine”, declară Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Cumulat, în 2010 Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 14% (chiar 16% în retailul modern), în creştere cu 2 procente faţă de anul anterior. Acest trend crescător se menţine şi ca urmare a rezultatelor înregistrate după prima luna a anului 2011.

În ceea ce priveşte categoria «Mezeluri», adică salamurile crude uscate şi preparatele fierte afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacău, vânzările au înregistrat, în 2010 faţă de 2009, creşteri semnificative: 25,5% în volum şi, respectiv, 30% în valoare, în condiţiile unei uşoare scăderi a pieţei.

„Remarc aici rezultatele înregistrate la grupa salamurilor crude uscate, unde creşterile au fost de 54% în volum, respectiv 52% în valoare, pe o piaţă care a scăzut cu câteva procente. Sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, a avut în anul 2010 o evoluţie crescătoare de la luna la lună, consolidându-şi la final de an poziţia de lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România (poziţie adjudecată în iunie 2009), cu o cotă de piaţă valorică de 39%, detaşat faţă de ceilalţi producători.

Şi în cazul preparatelor din carne fierte – afumate  am înregistrat o creştere volumică de 17%, în condiţiile unei pieţe staţionare”, a precizat Grigore Horoi.

La categoria semipreparate şi produse tip ready-meal, pe care le obţinem la firma Europrod SA, am înregistrat anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19%, fiind lider în categorie. Astfel, în 2010 faţă de 2009 vânzările de semipreparate au crescut cu 13% în volum, respectiv cu 7% în valoare, pe fondul unei scăderi pronunţate a pieţei acestor produse.

La ouă consum, pe care le producem la Avicola Lumina Constanţa, am înregistrat o scădere cu 4% a bucăţilor vândute în 2010, respectiv cu 15% a cifrei de afaceri.

„De altfel, nu ne-am propus creştere în 2010 pe această grupă de produse, deoarece unitatea se află într–un program de retehnologizare, fiind în curs de derulare investiţia de modernizare a adăposturilor pentru păsări”, precizează Grigore Horoi.

Producţia internă de ouă consum a înregistrat în cursul anului 2010 o uşoară scădere, care însă a fost «suplinită» de importurile masive din Polonia şi Bulgaria, menţinându-se astfel evoluţia constant ascendentă din ultimii doi ani. Valoric, preţul ouălor la nivelul Uniunii Europene este inferior anilor 2008 şi 2009. În acest context, România a pierdut teren în ultimii ani în ceea ce priveşte preţul ouălor, situându-se, în luna iulie 2010, pe al doilea loc în UE într-un clasament al ţărilor cu cel mai mic preţ la acest produs.

„Pentru anul 2011, ne-am planificat următoarele creşteri ale vânzărilor: 10% la carnea de pui,  10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte şi afumate, 19% la semipreparate şi produse ready-meal şi o menţinere a vânzărilor de ouă consum”  a specificat Grigore HOROI, preşedinte Agricola Bacău.

Anunțuri

Din categoria:Business, , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: