Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Mediafax: Dacia, cea mai mediatizată marcă auto în presa din România

Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010, brandul românesc fiind urmat în top 10 de Renault, Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari şi Opel, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderul pieţei de monitorizare de presă.

Analiza evaluează numărul de referiri înregistrat de 59 de mărci auto în decursul anului trecut, în articolele din presa scrisă centrală, precum şi în emisiunile de radio şi televiziune.  Topul primelor zece mărci din punctul de vedere al mediatizării este format din:

Dacia – 8,6% din volumul acoperirii media
Renault – 6,1%
Mercedes – 5,9%
BMW – 5,6%
Ford – 5,6%
Volkswagen – 4,9%
Audi – 3,9%
Toyota – 3,9%
Ferrari – 3,8%
Opel – 3,2%

Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5% din numărul total de aproape 59.000 referiri analizate, în timp ce celelalte 49 de mărci împart restul de 48,5%.

În ceea ce priveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presa scrisă centrală a generat în medie 79% din numărul de referiri înregistrat de mărcile auto din top 10. După print, cel mai important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmată de radio, cu 7%.

Comparativ cu anul precedent, când Mediafax Monitorizare a realizat o analiză similară, aceleaşi zece branduri s-au menţinut în topul celor mai mediatizate mărci auto. Lider al clasamentului a rămas Dacia, însă ordinea altor mărci s-a schimbat.

Cele mai mediatizate mărci auto

2010 vs 2009

Dacia Dacia

Renault Renault

Mercedes Ford

BMW Volkswagen

Ford BMW

Volkswagen Mercedes

Audi Audi

Toyota Opel

Ferrari Toyota

Opel Ferrari

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui număr de aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 de mărci auto, din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159 de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canale radio.

Anunțuri

Din categoria:Auto, , , , , , , , , , , , , , ,

One Response

  1. Mihai spune:

    E si normal sa fie asa daca stam sa ne gandim. E marca romaneasca, daca nu la noi sa fie cea mai mediatizata, atunci unde? In Germania? Este perfect normal si ma bucur ca au succes cei de la dacia.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: