Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Studiu: Românii sunt tot mai preocupaţi de protecţia datelor personale

Doi din trei români consideră că le este imposibil să controleze circulaţia datelor personale.

88% dintre respondenţi consideră protecţia datelor personale foarte importantă

Aproape două treimi sunt dispuşi să ofere date personale pentru servicii punctuale, care adaugă valoare

Operatorii se află pe primul loc în ceea ce priveşte percepţia de încredere privind securizarea informaţiilor personale

Un sondaj privind protecţia datelor personale1 comandat de Nokia Siemens Networks indică o sensibilitate în creştere cu privire la protecţia datelor personale în rândul consumatorilor europeni. Sondajul, comandat în 18 ţări, inclusiv România, arată o creştere semnificativă a conştientizării cu privire la utilizarea corectă dar şi greşită a datelor personale de către terţi, în comparaţie cu anul precedent. Conform studiului, datele personale ale utilizatorilor de telefonie mobilă şi Internet, care includ nume, fotografii şi ocupaţia, sunt din ce în ce mai mult privite ca având un grad ridicat de sensibilitate şi necesitând o protecţie mai mare.

Studiul Nokia Siemens Networks a analizat atitudinea generală a românilor în ceea ce priveşte protecţia datelor personale, disponibilitatea acestora de a partaja anumite informaţii şi, nu în ultimul rând, încrederea pe care o au în diferite categorii de companii.â

Rezultatele studiului arată că furnizorii de Internet fix şi telefonie (atât fixă, cât şi mobilă) reprezintă companiile în care consumatorii au cel mai ridicat nivel de încredere pentru a le gestiona datele personale în siguranţă. Aceste companii au primit 6,4 – 6,8 puncte (pe o scară de la 1 la 10) în ceea ce priveşte gradul de încredere. Comunităţile online şi guvernele sunt situate în partea de jos a acestei ierarhii (cu 4,5 – 5 puncte).

Dragoş Chivu, Country Director al Nokia Siemens Networks România, a afirmat că studiul a dezvăluit o oportunitate excelentă pentru sectorul telecomunicaţiilor. „Nivelul ridicat de încredere pe care oamenii îl au în companiile de telecomunicaţii este o oportunitate esenţială pentru ca acestea să le ofere clienţilor servicii mai ţintite şi mai relevante, contribuind astfel la dezvoltarea afacerii. Datorită tehnologiilor pentru protecţia datelor personale, consumatorii vor putea să navigheze pe Internet în mai mare siguranţă, vor putea să îşi gestioneze propriile date şi vor beneficia de un control mai mare în ceea ce priveşte tranzacţiile financiare.” a declarat Chivu.

În ceea ce priveşte atitudinea generală faţă de securitatea datelor personale, majoritatea respondenţilor incluşi în studiul Nokia Siemens Networks au fost de acord că protecţia datelor personale este un subiect important (88%), considerând în acelaşi timp că nu au control asupra datelor personale (70%). Drept urmare, 6 din 10 respondenţi declară că îşi aleg destinatarii datelor personale cu foarte mare grijă.

În ceea ce priveşte tipul de date pe care respondenţii sunt dispuşi să le divulge, românii par îngrijoraţi de partajarea datelor cardurilor de credit, 86% dintre respondenţi considerând procesul de stocare şi procesare a datelor fiind riscant şi foarte riscant. Deşi ridicat, procentul este oricum mai mic decât media europeană, unde 92% dintre respondenţi sunt precauţi atunci când partajează informaţii financiare. Românii sunt însă dispuşi să divulge informaţii în schimbul unor servicii personalizate, 65% dintre respondenţi fiind de acord cu acest lucru, spre deosebire de un procent mediu mai mic (46%) la nivel european.

La nivel european, consumatorii au cel mai ridicat nivel de încredere în bănci şi consideră că numerele cardurilor de credit sunt cele mai importante date. Mai mult ca oricând, utilizatorii europeni îşi încredinţează preferenţial datele personale unor companii cu care au deja o relaţie (57% media, 61% în Spania, 69% în România).

Protecţia datelor personale şi securitatea sunt strâns conectate şi implică multe cerinţe care se suprapun. Cu toate acestea, în timp ce protecţia datelor personale priveşte gestionarea corespunzătoare a datelor personale, securitatea presupune mai mult protecţia utilizatorilor finali şi reţelelor furnizorilor de servicii de comunicaţii împotriva atacurilor deliberate şi, în cazul copiilor, accesului la material inadecvat. Nokia Siemens Networks urmează o abordare cuprinzătoare în ceea ce priveşte gestionarea şi protecţia datelor, oferind soluţii end-to-end pentru a proteja atât viaţa privată a abonaţilor cât şi integritatea reţelelor şi sistemelor furnizorilor de servicii de comunicaţii.

Una din aceste soluţii este Nokia Siemens Networks „Identity Management”, care le permite operatorilor să acţioneze ca brokeri de identitate pentru clienţi, protejând datele personale ale utilizatorilor pe de o parte şi făcând posibilă furnizarea unor servicii mai relevante şi mai personalizate, pe de altă parte. Nokia Siemens Networks se află în fruntea industriei, oferind un set complet de soluţii de Identity Management şi securitate pentru a-i ajuta pe operatorii de telecomunicaţii să îmbunătăţească experienţa clienţilor şi să abordeze preocuparea tot mai mare pentru protecţia datelor.

Nokia Siemens Networks este lider mondial în furnizarea de servicii de telecomunicaţii. Concentrându-se pe inovaţie şi durabilitate, compania oferă un portofoliu complet de tehnologie de reţele mobile, fixe şi mixte, precum şi servicii profesionale care includ consultanţă şi integrarea sistemelor, implementare, mentenanţă şi administrare. Este una dintre cele mai mari companii de hardware, software şi servicii profesionale pentru telecomunicaţii din lume. Compania îşi desfăşoară activitatea în 150 de ţări şi îşi are sediul la Espoo, în Finlanda.

1 * Sondajul privind protecţia datelor personale face parte din Studiul privind Comportamentul Consumatorilor 2010 (Consumer Behavior Study – CBS), derulat de Nokia Siemens Networks în 18 ţări din întreaga lume, printre care Franţa, Germania, România, Spania şi Marea Britanie, în perioada octombrie-decembrie 2010. CBS 2010 a fost realizat pentru a dobândi o înţelegere generală cu privire la utilizarea de către consumatorii finali a diferitelor tipuri de servicii de telecomunicaţii. Rezultatele sondajului privind protecţia datelor personale sunt relevante din punct de vedere statistic pentru grupul de utilizatori al deţinătorilor de telefoane mobile şi principalii utilizatori de telefoane mobile cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani.

Anunțuri

Din categoria:IT&C, , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: