Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Altex a incheiat 2010 cu o cifra de afaceri de 195 milioane de euro

ALTEX Romania, liderul pietei romanesti de retail produse electronice, IT, comunicatii, multimedia si electrocasnice, a inregistrat la sfarsitul anului 2010 o cifra de afaceri de 195 milioane Euro, realizata integral pe teritoriul Romaniei.

Cifra de afaceri confirma, in primul rand, pronosticul facut la inceputul anului, cand Altex si-a exprimat rezerva in privinta potentialului pietei si a presupusei prognoze de crestere a acesteia. Ulterior, reducerea veniturilor, cresterea taxelor sau perspectiva somajului, factori care au inhibat un comportament de consum deja afectat de un an de dificultati (2009), au probat realismul obiectivului propus pentru anul 2010.

Piata romaneasca de produse electronice si electrocasnice pastreaza inca un grad ridicat de evolutie imprevizibila. Dupa stabilizarea la un nivel scazut, determinat de contractia la jumatate inca din prima parte a anului 2009, precum si de declinul pietei imobiliare in ansamblu, piata a fost din nou in declin pe tot parcursul anului 2010. Asteptatele ameliorari conjuncturale ale climatului economic au fost afectate si chiar anulate de masurile de austeritate ale Guvernului. Dificultatile de ordin financiar si de siguranta a locului de munca care s-au instalat din trimestrul II al anului 2010, alaturi de cresterea TVA din luna Iulie, au accentuat considerabil inhibitia consumatorilor in ceea ce priveste achizitionarea, devenind o tendinta generala pe piata bunurilor de consum (electronice, electrocasnice, mobila, bricolaj etc.).

Per ansamblu, piata romaneasca de profil a continuat declinul si in 2010, respectiv 15% mai putin decat rezultatele anului 2009, conform GfK Romania.

”Daca in anul 2009 am avut mai curand o tendinta de amanare a achizitiei, in anul 2010 am avut o scadere clara, datorata in primul rand renuntarii pentru moment sau achizitionarea unor produse mai ieftine.  Credem ca ne vom bucura de o crestere reala a pietei numai atunci cand creditul de consum va redeveni atractiv”, precizeaza Dragos Sarbu, Director Vanzari si specialist in credit de consum.

ALTEX Romania parcurge in prezent un amplu proces de reinnoire, proces care este o continuare fireasca a evolutiei de aproximativ 20 de ani pe piata romaneasca. Daca pana in 2008 compania a cunoscut un amplu proces de dezvoltare, daca 2009-2010 au fost anii de scadere a vanzarilor, reajustare a retelei si costurilor de operare, 2011-2012 reprezinta perioada reinnoirii, reinventarii retail-ului modern, dar mai ales a demonstrarii valorilor acumulate.

 „Expertiza noastra in retail este recunoscuta prin volumul vanzarilor si prin pozitia de lider pe care o detinem cu cele doua retele de magazine, Altex si Media Galaxy. Si cand spunem lider, nu facem referire exclusiva la cifra de afaceri, ci la inovatie si tendinte din care am facut standarde moderne de comert cu produse electronice si electrocasnice pe piata locala. Credem ca este bine ca, in vremuri in care expansiunea este ingradita de un mediu economic nefavorabil, eforturile sa fie canalizate catre activitatea la care ne pricepem cel mai bine. In acest mod avem sansa de a ramane in continuare destinatia preferata de cumparaturi de bunuri de consum”, spune Cristian Moanta, Director Marketing & Comunicare.

 In anul 2010, Altex a inaugurat HP Store si http://www.hpbrandstore.ro, primul magazin al brand-ului HP din Europa.

Ofertele de produse „Cel mai mic pret din Romania” pentru reteaua Altex si „Cea mai variata gama de produse” pentru reteaua Media Galaxy au reprezentat vehiculele principale de promovare, bine articulate in comunicarea celor doua retele, realizata fara intrerupere pe parcursul anilor 2009 – 2010. Aceasta a urmat, in general, linia sezonalitatii si preferintele consumatorilor. Prin ofertele speciale au fost promovate produsele de interes ale momentului – Sarbatoarea Pastelui, Cupa Mondiala de Fotbal, sezonul vacantei de vara, temperaturile ridicate, revenirea la scoala, Sarbatoarea Craciunului etc. la nivelul magazinelor.

Comunicarea cu publicul potential din mediul virtual este activa si se dezvolta continuu. Traficul pe ambele site-uri este permanent in crestere, iar vanzarile on-line au devenit o optiune pentru un segment important de cumparatori.

Comunicarea TV a continuat cu reclame realizate in acelasi  spirit istet, prietenos si vesel, realizate sub semnatura inconfundabila de acum a lui Bogdan Naumovici, care a adus notorietate si simpatie pentru brand-ul Altex de-alungul anilor. Seria de spoturi TV “Chibzuitu’”, difuzata intens mai ales in timpul Cupei Mondiale de Fotbal, a readus oferta Altex in centrul atentiei potentialilor consumatori, extinzand aria de adresabilitate de la mediul urban si la mediul rural.

Pentru anul 2011 compania are in plan deschiderea unui numar limitat de noi magazine, eventual vor fi cateva relocari, urmand sa aloce resursele diversificarii sortimentului in magazinele existe, imbunatatirii serviciilor pre- si post-vanzare, fidelizarii  clientilor si nu in ultimul rand dezvoltarii platformei on-line ca suport integrat pentru clientii din intreaga tara.

 “In ceea ce priveste anul in curs manifestam un optimism rezervat. Cresterea TVA in Iulie 2010 practic amana revenirea consumului. Chiar daca in 2011 Romania va inregistra cel mai probabil o usoara redresare economica, cresterea consumului va intarzia cu aproximativ 12 luni. Cu toate acestea, anul 2011 va aduce cresteri pentru tehnologie! Tehnologia vinde, iar piata romaneasca s-a dovedit una moderna, evoluata, orientata catre noutate, astfel incat  segmentul de televizoare LCD, dar mai ales LED, va inregistra cresteri de aproximativ 15-20%, categoria de notebook-uri si in special tablete in jur de 20%, cresterea cea mai spectaculoasa fiind asteptata la camere foto digitale, unde gradul de dotare este inca unul redus.

Abia anul 2012 trebuie privit ca orizontul de timp in care va fi reconturat sentimentul de incredere, cu asteptari si pentru revigorarea creditului de consum, care va face posibila revenirea la afaceri cu potential mai ridicat”, conchide Dan Ostahie.

ALTEX Romania este liderul pietei romanesti de retail cu produse electrocasnice, electronice, IT, comunicatii si multimedia. Suprafata comerciala totala este reprezentata de 76 magazine ALTEX si 13 magazine MEDIA GALAXY, care  asigura o acoperire optima la nivel national. Suprafata comerciala totala insumeaza 94 000 mp.

ALTEX Romania este actionar majoritar al urmatoarelor companii: Complet Electro Serv – compania producatoare de echipamente IT si Cometex SA – compania de real-estate.

Anunțuri

Din categoria:Business, , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: