Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Noul Actros destinat transportului de lunga distanta este gata de drum

Noul Mercedes-Benz Actros, care a fost prezentat recent in Bruxelles, anticipeaza directia noului program de dezvoltare destinat camioanelor. Cu o investitie totala de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completa a autovehiculului, noul Mercedes-Benz Actros este primul camion care va intra in circulatie cu un design in conformitate cu noile cerinte Euro VI.

Producătorii europeni de autovehicule comerciale sunt pregătiţi de introducerea standardului Euro VI cu privire la emisii, făcând investiţii uriaşe în dezvoltarea tehnologiilor compatibile. Euro VI urmează să devină obligatoriu la cel târziu în prima parte a anului 2014. Cei mai importanţi şapte producători europeni de autovehicule comerciale discută asupra investirii a 8 miliarde de euro în dezvoltarea motoarelor.

Noua reglementare cu privire la emisiile de gaze marchează cea mai recentă etapă dintr-un proces de şase faze care a fost lansat la începutul anilor 1990 şi care a rezultat în cantităţi aproape insesizabile de emisii poluante ale camioanelor. Totuşi, dezavantajul în acest caz este faptul că tehnologia necesară pentru a atinge aceste niveluri conduce în mod natural la un consum ridicat de combustibil şi la o greutate proprie adiţională, îngreunând atingerea valorilor dorite pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Daimler a făcut un pas înainte dezvoltând complet noile concepte de design pentru camioane, care compensează sau chiar reduc dezavantajele create de sistemele sofisticare de tratare a gazelor de eşapament.

Noul Mercedes-Benz Actros, care a fost prezentat recent în Bruxelles, anticipează direcţia noului program de dezvoltare destinat camioanelor.

„Camioanele au devenit şi continuă să devină din ce în ce mai economice, eficiente, sigure şi silenţioase”, afirmă Andreas Renschler, Membru al Daimler AG Board of Management responsabil cu Daimler Trucks şi Daimler Buses. „Legislaţia Euro VI ce urmează să intre curând în vigoare în Europa ne determină să creăm concepte de autovehicule cu totul noi. Noul Mercedes-Benz Actros răspunde normelor Euro VI exigent, reducând în acelaşi timp consumul de combustibil la un nivel la care consumatorii simt diferenţa şi în bugete. Clienţii noştri trebuie să ştie că investiţia în protecţia mediului prin achiziţionarea unui autovehicul Euro VI va avea efecte benefice imediate. Guvernele au, de asemenea, obligaţia de a oferi îndemnuri spre accelerarea procesului de monodernizare a flotei de camioane.”

Noul Mercedes-Benz Actros

Cu o investiţie totală de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completă a autovehiculului, noul Mercedes-Benz Actros este primul camion care va intra în circulaţie cu un design în conformitate cu noile cerinţe Euro VI. În plus, peste 1 miliard de euro a fost investit în unităţile de producţie şi echipamente pentru model. Noul camion destinat transportui pe distanţe mari va fi disponibil pentru comenzi începând din 1 iulie 2011. Aşteptările sunt mari, după cum principalul concurent este actualul Actros MP3, fiind cel mai bine vândut camion din Europa – peste 700.000 de unităţi.

Economia, manevrabilitatea superioară şi confortul au fost priorităţile în dezvoltarea noului camion. Autovehiculul are o nouă gamă de cabine, noi motoare, un nou şasiu şi un design atractiv cu unităţi de iluminare deosebite. Design-ul îi conferă camionului un aspect puternic şi dinamic, evidenţiind şi caracterul aerodinamic nemaiîntâlnit desăvârşit în urma celor 2.600 de ore pe care modelul le-a petrecut în tunelul aerodinamic. Dimensiunile externe ale cabinelor asigură generozitatea spaţiului interior în care şoferii pot lucra, locui şi se pot destinde.

Economie: reducerea consumului de combustibil cu trei până la şapte procente

În funcţie de clasificarea gazului de eşapament, nou Actros se remarcă printr-o reducere a consumului de motorină cu trei până la patru procente (Euro VI) sau şase până la şapte procente (Euro V) faţă de actualul Actros MP3. Aceste valori vor face ca noul Actros Euro VI să fie cel mai eficient în transportul European,camionul care converteşte cel mai eficient energia produsă de motorină în performanţă.

Pentru a atinge acest obiectiv ambiţios, Daimler foloseşte noua generaţie de sisteme de propulsie din Mannheim. Tehnologia ultramodernă a sistemului de propulsie, care include sistemul unic de injecţie X-Pulse, precum şi recircularea gazului de eşapament, tratarea gazului de eşapament cu tehnologia BlueTec diesel şi un filtru închis de particule, a fost testată de clienţii Damiler Trucks din Statele Unite şi Japonia pe mai mult de 70.000 de autovehicule. Fiabilitatea şi consumul de combustibil extrem de eficient au contribuit major la obţinerea unor creşteri ale cotei de piaţă pentru brandurile Daimler din aceste ţări.

„Deşi piaţa europeană de camioane încă nu a recâştigat statutul precedent crizei, ne aşteptăm ca vânzările de camioane de peste şase tone  (masa maximă autorizată) să crească cu cel puţin 25 de procente în acest an, iar ascensiunea ratelor de creştere este de asemenea posibilă”, a declarat Hubertus Troska, Şeful Mercedes-Benz Trucks. „Clienţii noştri primesc un imbold, ca dealtfel şi noi în calitate de producători de camioane. De aceea plănuim să creştem vânzările globale de camioane Mercedes-Benz îm 2011 cu aproximativ 20 de procente faţă de nivelul de 135.000 de unităţi în 2010 – iar noul Actros reprezintă bazele atingerii acestui obiectiv.”

Fiabilitate sporită datorită performanţei îmbunătăţite cu 20 de procente a motoarelor (1,2 milioane de kilometri), intervalele de întreţinere extinse până la 150.000 de kilometri şi reducerea costurilor cu până la şase procente pentru contractul de servicii complete sunt aspectele care sprijină demersurile de întâmpinare a cererilor operatorilor de autovehicule pentru un grad mai mare de economie. Drept rezultat, costurile adiţionale de achiziţie a versiunilor Euro V pot fi recuperate pe durata a doi ani. Un rezultat similar poate fi atins cu versiunea Euro VI dacă sunt oferite stimulentele potrivite.

Manevrarea: sigură şi superioară

Manevrarea sigură şi superioară este asigurată la noul Actros de un şasiu mai larg şi mai rigid, creat special pentru autovehicule rutiere şi un nou sistem de direcţie. Mercedes-Benz scrie un nou capitol în domeniul sistemelor de siguranţă prin introducerea sistemului unic Proximity Control Assist cu funcţie stop-and-go care controlează acum automat acceleraţia şi frânarea în blocajele din trafic – facilitând conducerea în oraşe sau în traficul de tip stop-and-go de pe autostrăzi.

Confort: apartament de trei camere pentru şofer

Interiorul noului Actros are tot ce îi trebuie pentru a facilita ziua de muncă a conducătorului şi încorporează rezultatele celor mai recente studii. Aceste studii au demonstrat că şoferii relaxaţi se află în siguranţă şi folosesc şi cu doi litri mai puţin combustibil decât alţi şoferi. O staţie de lucru ergonomică şi confortul deosebit până la cele mai bune condiţii de somn au un rol important. De aceea consola de control este construită în zona şoferului într-un design foarte comod. Printre opţiunile de echipament oferite se numără varianta SoloStar Concept cu un colţ rotunjit pentru relaxare în partea pasagerului şi scaunul şoferului cu funcţie de masaj şi un nivel de ajustare optimă a poziţiei patului. Paturile pot avea dimensiuni de 2.200 x 750 de mm şi sunt prevăzute cu o saltea din spumă rece care oferă un confortul unui pat de înaltă calitate de acasă.

„Noul Mercedes-Benz Actros ne-a oferit posibilitatea de a face un salt evident în dezvoltarea camioanelor”, a declarat Troska. „Scopul nostru continuu este de a le oferi clienţilor noştri manevrare cât mai bună, siguranţă şi confort într-un camion care se remarcă şi prin consum de combustibil, emisii şi costuri reduse. Iar noi am făcut acest lucru.”

O nouă gamă de produse create special după cererile clienţilor

Clienţii pot comanda noul camion Mercedes-Benz destinat transporturilor pe distanţe mari începând din 1 iulie 2011; lansarea producţiei este programată pentru finalul lui septembrie. Noul program de camioane constă în tractoare cu semiremorcă şi camioane cu platformă în patru clase de putere variind de la 310 kW (421 CP) la 375 kW (510 CP) şi cuplu de la 2,100 la 2,500 Nm. Noul sistem de propulsive are fie tehnologie Euro VI, fie Euro V. Există şapte variante de cabină cu lăţimi variind de la 2,3 la 2,5 metri; cinci dintre acestea au podele plate. Până la 11 ampatamente diferite sunt disponibile – de exemplu, cabina cu şasiu cu două osii. Aceasta este doar o mică selecţie din numărul mare de versiuni ce vor fi disponibile pentru a răspunde cât mai bine cerinţelor fiecărui client.

20 de milioane de kilometri parcurşi pentru teste – “Trucks you can trust” 

 Noul Mercedes-Benz Actros a fost testat mai mult decât orice alt camion până acum: modelul a parcurs 20 de milioane kilometri pentru a trece o serie de teste riguroase – la temperaturi de 40 de grade Celsius în Sierra Nevada şi de -40 de grade în îngheţul din Cercul Arctic, pe piste dificile şi în sesiuni normale de conducere pe drumuri obişnuite. Un nou Centru de Dezvoltare şi Testare a fost construit în Wörth pentru a asigura calitatea de top a noilor generaţii de camioane. Practic, camioanele Mercedes-Benz pentru transportul de lungă distanţă şi-au dovedit deja fiabilitatea, ceea ce sugerează că noua generaţie Actros va păstra promisiunea Mercedes-Benz “Trucks you can trust.”

Postat în:Auto, ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RSS ZF

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

RSS Capital

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

RSS Realitatea

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

Blog Stats

  • 917,768 hits


gtop.ro

%d blogeri au apreciat asta: