Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Frankstahl şi Konigfrankstahl, pe plus după primul trimestru

Frankstahl România, subsidiara locală a grupului Frankstahl, lider pe piaţa austriacă de comerţ cu oţel, a înregistrat în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 4,5 mil. euro, în creştere cu peste 15% faţă de perioada similară din 2010. EBITDA (profitul înainte de calcularea dobânzii, impozitelor, deprecierii şi amortizării) reprezintă mai mult de 5% din totalul cifrei de afaceri.

Pentru sfârşitul lui 2011, compania estimează o cifră de afaceri de aproape 19 mil. euro, cu 5% mai mult decât în anul anterior. În 2010, Frankstahl România a realizat vânzări de 17,7 mil. euro, cu 53% mai mari decât în 2009. Profitul net a reprezentat 1,54% din cifra de afaceri.

Veniturile obţinute de Frankstahl în această perioadă provin în proporţie de 50% din vânzarea de europrofile (coloane din oţel, de obicei la o lungime de 12 m, având o structură de armare rigidă), restul fiind generate de celelalte produse din portofoliu: tablă, oţel beton şi sortimente de ţeavă.

“Cifrele realizate sunt urmarea creşterii cantităţii vândute, a creşterii adaosului comercial datorat unor achiziţii mai bune, plus o gamă de produse mult mai diversificată decât în 2009. Din cauza nesiguranţelor economice şi politice din România, strategia pe termen mediu este de consolidare a poziţiei pe piaţă, iar pe termen lung de creştere constantă a cifrei de afaceri”, declară Romano Del Negro, CEO Frankstahl România.

Dincolo de know-how-ul de care dispune, principalul plus care rezultă din apartenenţa la un grup mare este că Frankstahl România îşi permite să practice preţuri mai mici, întrucât mărfurile sunt achiziţionate direct de la producători. Toate materialele utilizate pentru tratarea, procesarea şi finisarea produselor sunt în conformitate cu normele internaţionale în vigoare privind calitatea în raport cu mediul înconjurător.

Konigfrankstahl România – un joint venture între FrankstahlAustriaşi AlukoenigstahlAustria  -, a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o cifră de afaceri de 2,75 mil. euro, cu 41% mai mult decât în perioada similară din 2010. Totodată, EBITDA a ajuns la aproape 16% din cifra de afaceri, comparativ cu 6,4 %, cât era în aceeaşi perioadă din 2010.

“În perioada 2008-2010 am asistat la scăderi de preţuri de până la 50% şi la o scădere a consumului real de până la 40%, dar cum noi avem în portofoliu produse specializate am reuşit să câştigăm cotă de piaţă şi să creştem, anual, în medie cu 30%, atât ca cifră de afaceri, cât şi în ceea ce priveşte volumele vândute,”, explică Irina Beltermann, CEO Königfrankstahl România.

Pentru 2011, Königfrankstahl estimează o cifră de afaceri de 10 mil. euro, în creştere cu 25% comparativ cu 2010, când afişa afaceri de 7,9 mil. euro. Profitul net, în 2010, a fost de 4,6% din cifra de afaceri.

Spre deosebire de concurenţii interni, Königfrankstahl comercializează  produse de nişă cu valoare adăugată mai mare şi care se adresează nu doar industriei de construcţii civile sau industriale, ci şi altor industrii, care în perioada de criză au avut un cu totul alt trend sau au ieşit din criză mult mai repede decât industria de construcţii, cum ar fi industria automotive şi industria constructoare de maşini.

Un alt avantaj vine de la departamentul de achiziţii, care este centralizat la nivel de grup, pentru că dă companiei o putere mare de negociere în relaţia cu furnizorii. Totodată, structura financiară solidă permite beneficierea, chiar în perioada de criză, de asigurare pentru toţi clienţii, iar structura simplă a firmei face posibilă reacţia rapidă la toate situaţiile imprevizibile apărute pe fondul instabilităţilor economice, financiare şi politice din România şi din Europa. Printre cele mai vândute produse ale companiei sunt ţeava rectangulară şi pătrată, oţelul (bare, laturi, pătrate) şi ţevile rotunde trase şi sudate cu pereţi groşi.

Irina Beltermann , CEO Koenigfrankstahl, spune că în ciuda perspectivelor limitate, cererea de oţel de pe piaţa românească a arătat câteva semne de îmbunătăţire în primele luni ale acestui an. Pentru anul 2011, dumneaei estimează un consum aparent de 2,7 – 2,8 mil. tone.

În volum, consumul aparent de oţel ( producţie internă, export  şi import) a scăzut în 2010 până la 2,7 mil. tone, faţă de 4,8 mil. tone, cât se înregistra în 2007.

În valoare, cel mai ieftin produs vândut, anul trecut, a fost oţelul beton cu o medie de 380 euro/tona, iar cele mai scumpe au fost produsele din inox, cu o medie de 4.000 euro/tona.

Despre Frankstahl

Istoria Frankstahl a început în urmă cu 131 de ani, cu o fabrică fondată de Bela Frank în Nordwestbahnstrasse, la Viena. În 1969, Frankstahl este cumpărată de actualul proprietar, Erwin Javor, care conduce şi azi compania, împreună cu fiul lui, Marcel. Prima filială în afara graniţelor Austriei a fost deschisă în Cehia, în 1990. Nouă ani mai târziu, compania a făcut şi primul joint-venture, tot în Cehia, cu AluKönigStahl. În 2001, modelul de parteneriat din Cehia a fost extins şi în Ungaria, iar un an mai târziu şi în Slovacia. În 2006, cei doi parteneri au început să lucreze împreună şi în România. În aprilie 2008, Frankstahl şi-a deschis şi separat o subsidiară în Bucureşti. În prezent, Frankstahl Austria este lider în comerţul cu oţel, are 11 depozite, 50.000 de tone de consumabile permanent pe stoc, 450 de angajaţi, 75.000 de metri pătraţi de spaţiu de stocare şi peste 30.000 de produse – de la secţiuni tubulare, tuburi fără sudură şi sudate, tablă, grinzi şi bare laminate la cald, oţel până la  flanşe şi accesorii de sudură din oţel inoxidabil şi negru. Grupul austriac are filiale înBosniaşiHerzegovina,Bulgaria,Croaţia, Cehia, Ungaria,Slovacia,Sloveniaşi România.

 

Despre Königfrankstahl

Königfrankstahl este parte a Koenig Frankstahl Group, un joint – venture între König Stahl Holding (50%) şi FrankstahlAustria(50%). König Stahl Holding se află în centrul activităţilor de distribuţie din oţel ale grupului König, care se concentrează pe produse şi soluţii pentru construirea de ferestre, uşi şi faţade, precum şi panouri fotovoltaice şi de încălzire solară.

De la o afacere de familie pornită în 1864, în Austria, grupul König este azi un concern internaţional cu filiale în Ungaria, România, Bulgaria, Slovenia, Croaţia, Serbia şi Muntenegru, Bosnia-Hertegovina, Cehia, Polonia şi Slovacia, precum şi în Ţările de Jos. În România, firma Königfrankstahl funcţionează din 2007. Compania şi-a început iniţial activităţile înţarăca departament de vânzări de produse metalurgice în cadrul firmei Alukönigsahl România prezentă pe piaţă de 12 ani. Königfrankstahl România are 35 de angajaţi, două depozite, în Bucureşti şi în Cluj, şi deţine în stoc o gamă largă de ţevi pătrate şi dreptunghiulare, oţeluri şi ţevi rotunde trase.

Anunțuri

Din categoria:Business, , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: