Stiri pe blog

Un alt blog de stiri

– Fundaţia Sergiu Celibidache şi agenţia de publicitate Sister&Co. au lansat spotul TV de promovare a Festivalului “Sergiu Celibidache 100”

În onoarea celui care a respectat într-atât canoanele muzicii, încât le-a reinventat. În amintirea aceluia care a avut o pasiune atât de puternică, încât i-a declarat credinţă veşnică. Pentru cel care a trăit muzica, abandonându-i-se total, s-a lansat campania de comunicare a Festivalului Sergiu Celibidache, ce va avea loc pentru prima oară in Romania intre 3 mai şi 7 iulie în Bucureşti. Dincolo de obiectivul de a atrage participarea publicului la festival, campania are un obiectiv cu mult mai profund, unul moral: (re)aducerea personalităţii lui Sergiu Celibidache… acasă, in minţile şi în inimile românilor.

Spotul TV readuce pe ecran imagini preţioase preluate din arhiva Televiziunii Române, din concerte născute sub bagheta Maestrului. Vocea vibrantă a lui Marcel Iureş adaugă poveştii cadenţă lirică a unui eseu pe marginea muzicii ca experienţă extrasenzorială, înălţătoare, mistică – la baza acestuia stând un gând al Maestrului Celibidache: “În muzică există ceva care te atinge acolo unde nu o poate face nici cel mai profund gând”.

VIDEO

„Pentru Sister acest proiect a însemnat, în primul rând, o ocazie de a ne lărgi orizontul cultural. Am fi ipocriţi să spunem că ştiam multe despre Sergiu Celibidache. Ştiam probabil cam cât ştie mai toată lumea, că a fost un mare dirijor român,  o valoare naţională, dar cam atât.  Când i-am cunoscut viaţa şi activitatea, nu doar citind foarte mult despre el si vizualizand zeci de ore de materiale, dar si prin prisma fiului sau, Serge Celibidache, am fost cuceriţi cu toţii de extraordinara sa personalitate. Ne-a inspirat extraordinar de mult nonconformismul lui şi faptul că a riscat totul pentru a-şi urma visul, a plecat de-acasă de tânăr pentru a ajunge la Bucureşti, iar la scurt timp, a părăsit de tot România, fără ca apoi să mai apuce să-şi revadă părinţii. Maestrul spunea că muzica e, întâi de toate, o excelentă metodă de auto-cunoaştere şi dupa aceea un act cultural. Mi se pare admirabil din partea unui intelectual să îndemne la auto-cunoaştere mai degrabă decât la cultură. Destul de cinic. Vedea cultura ca pe o cale de câştigare a libertăţii prin elevare spirituală, însă, în acelaşi timp, o considera o periculoasă ameninţare la adresa individualităţii şi spontaneităţii. A fost intelectual, dar n-a fost niciodată băţos. O personalitate puternică, dar mlădioasă. Cat despre muzica, asa cum spunea un bun prieten al sau, probabil ca este unul dintre cei mai mari sculptori ai ei.”, spune Alexandra Tînjală.

„Am învăţat multe de la acest brief. În primul rând mi-am dat seama că rolul unui dirijor este crucial într-un concert simfonic, totul depinde de el, de intensitatea impulsului pe care reuşeşte s-o transmită întregii orchestre. E un fel de regizor, iar muzica simfonică, oricât de desuetă ar părea pentru majoritatea tinerilor, poate fi nonconformistă. Contează cine ţine bagheta magică”, adaugă Elena Popîrţan.
„Maestrul n-a pus niciodată mare preţ pe ce se promova în jurul lui ca a fi cultură. A ştiut că-n artă e vorba de personaje deosebite, nu de imitatori. Am învăţat de la el că muzica simfonică e un fenomen care poate scoate la suprafaţă laturi ale tale de care nu ştiai, e o descoperire de sine, care se naşte de fiecare dată când este cântată”, continuă ea.

Proiectul a reprezentat pentru agentia Sister&Co.  o mare provocare la nivel publicitar. „Cum îi faci pe oameni să-şi schimbe comportamentul obişnuit pentru a da atenţie unei muzici care e ieşită de ceva vreme din contextul trendurilor? Dar tu ştii că e ceva minunat în ea. Probabil ştiu şi ei asta. Dar sunt speriaţi, plictisiţi şi, deci, reticenţi la ea. Pentru că, în primul rând, au impresia că e ceva pentru cei iniţiaţi, ceva ce le depăşeşte capacitatea. În cazul ăsta am avut noroc că personalitatea lui Sergiu Celibidache a fost atât de nonconformistă şi spumoasă. Genul care a avut curajul să-i denunţe pe toţi cei care i se păreau impostori în muzică, chiar dacă ceilalţi colegi de breaslă îi ridicau în slăvi pe respectivii.  Un adevărat ‚punker’ al muzicii simfonice, cum ne place să-l considerăm.”, declară Răzvan Dutchevici.

Echipa Sister&Co. care s-a ocupat de promovarea acestui eveniment a fost Alexandra Tinjala, Raluca Ciupercescu, Cosmin Cucu, Elena Popîrţan, Răzvan Dutchevici şi Amalia Lupşa.

Producţia spotului a fost realizată în parteneriat cu  casa de producţie Multimedia Est si studioul de sound design Waveform Media (Marius Leftarache).

Postat în:Altele, , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RSS ZF

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

RSS Capital

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

RSS Realitatea

  • A apărut o eroare, probabil feed-ul s-a stricat. Încearcă mai târziu.

Blog Stats

  • 917,725 hits


gtop.ro

%d blogeri au apreciat asta: